Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(405)
Forma i typ
Książki
(401)
Publikacje dydaktyczne
(183)
Publikacje fachowe
(58)
Poradniki i przewodniki
(34)
Proza
(28)
Poezja
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Nuty
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Muzyka
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(409)
wypożyczone
(48)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(17)
BD40 (Suwalska 11)
(45)
BD52 (Rembielińska 6a)
(10)
BD53 (Bazyliańska 6)
(33)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(12)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(312)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Hinz Magdalena
(36)
Barańska Małgorzata
(23)
Tanajewska Alicja
(21)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(17)
Naprawa Renata
(16)
Święcicka Ewa
(15)
Głuchowska Hanna
(13)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(13)
Dudziec Kamila
(10)
Szubstarska Dorota
(10)
Spychał Krzysztof
(9)
Pelc Maria (ilustracja)
(8)
Szłapa Katarzyna
(8)
Gubała Magdalena
(7)
Hopkins Amanda (1962- )
(7)
Mach Cecylia
(7)
Pelc Maria
(7)
Suwalska Elżbieta
(7)
Żabiński Dawid
(7)
Dawczak Beata
(6)
Dudek Sandra
(6)
Jakacka Ewa
(6)
Sprawka Romana
(6)
Spychał Izabela
(6)
Szmalec Jacek
(6)
Baran Joanna
(5)
Jurek Anna
(5)
Kołodziejska Dorota
(5)
Tomasik Iwona
(5)
Kańciurzewska Anna
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Malkiewicz Mariola
(4)
Maćkowiak Arkadiusz
(4)
Pisula Ewa
(4)
Półtorak Agata
(4)
Szwajkowska Elżbieta
(4)
Szwajkowski Witold
(4)
Wrzesiński Sławomir
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Zakrzewska Barbara (pedagogika)
(4)
Baranowska-Jojko Ewa
(3)
Bigott Danuta
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(3)
Brudzewski Julian
(3)
Busz Anna
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Gąsieniec Stefan
(3)
Hopkins Amanda
(3)
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Klimkowska Lucyna
(3)
Krukowska Małgorzata
(3)
Maciągowska Agata
(3)
Malek Renata
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Rożyńska Małgorzata
(3)
Różańska-Gał Anna
(3)
Sabik Magdalena
(3)
Sadowska Katarzyna
(3)
Styn Ludwika
(3)
Wasilewicz Grażyna
(3)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(3)
Wąsik Iwona
(3)
Łojewska Aleksandra
(3)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(2)
Bijak Elżbieta
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Borkowska Agnieszka
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Częścik Anna
(2)
Częścik Józef (1955- )
(2)
Grotowska Beata
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kamińska Dorota (logopedia)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Korzeniewska Ewa
(2)
Kuś Joanna
(2)
Lande Aubrey
(2)
Lica Aneta
(2)
Lica Zenon
(2)
Ludwikowska Jolanta
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Mikita Anna
(2)
Okrzesik Dariusz
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pietras Izabela
(2)
Rebar Sarah
(2)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(2)
Sirak-Stopińska Katarzyna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Anna (pedagogika)
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Szczypczyk Anna
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Szubstarski Tomasz
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(70)
2010 - 2019
(275)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(237)
1901-2000
(3)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(404)
Język
polski
(404)
Odbiorca
Dzieci
(104)
Rodzice
(90)
6-8 lat
(70)
Nauczyciele
(70)
0-5 lat
(59)
Terapeuci zajęciowi
(41)
Logopedzi
(32)
9-13 lat
(21)
Szkoły podstawowe
(21)
Przedszkola
(20)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele przedszkoli
(13)
Pedagodzy
(13)
Terapeuci
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
Psycholodzy
(11)
Klasa 6.
(9)
Klasa 4.
(7)
Klasa 5.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Klasa 7.
(6)
Klasa 8.
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Młodzież
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Szkoły średnie
(4)
14-17 lat
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 1.
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy umiejętności społecznych
(1)
szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(43)
Muzyka polska
(1)
Temat
Język polski
(75)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(37)
Mowa
(32)
Korekcja mowy
(31)
Pisanie
(29)
Czytanie
(28)
Wymowa
(28)
Dzieci
(23)
Dziecko
(23)
Nauczanie początkowe
(19)
Uczucia
(19)
Dysleksja i dysgrafia
(18)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(18)
Gry edukacyjne
(15)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(15)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Gry i zabawy ruchowe
(13)
Język polski (przedmiot szkolny)
(13)
Spółgłoski
(13)
Dziecko autystyczne
(12)
Bajkoterapia
(11)
Logopedia
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Czytanie ze zrozumieniem
(10)
Kompetencje społeczne
(10)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(9)
Nauczanie
(9)
Gry i zabawy
(8)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(8)
Dojrzałość szkolna
(7)
Motoryka mała
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Spostrzeganie
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Gniew
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Pamięć
(5)
Rodzina
(5)
Rysowanie
(5)
Samodzielność
(5)
Słuch
(5)
Arteterapia
(4)
Autyzm
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dysortografia
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Nauka czytania
(4)
Nauka pisania
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Strach
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Biblioterapia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Emocje
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Integracja społeczna
(3)
Jąkanie
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Leworęczność
(3)
Matematyka
(3)
Młodzież
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Pisownia
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Ręka
(3)
Socjoterapia
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Zabawa
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zachowanie
(3)
Agresywność
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Higiena
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Języki
(2)
Kultura
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Temat: czas
2001-
(8)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Życie codzienne
(2)
Bałtyk (morze)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Stare Miasto (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(123)
Poradnik
(43)
Materiały pomocnicze
(31)
Opowiadania i nowele
(26)
Scenariusz zajęć
(19)
Poradniki dla nauczycieli
(17)
Wiersze
(14)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(10)
Wydawnictwa popularne
(9)
Ćwiczenia logopedyczne
(9)
Książka do wypełniania
(7)
Programy nauczania początkowego
(7)
Publikacje dla dzieci
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(5)
Program nauczania
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Wydawnictwa dla dzieci
(3)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Legendy i podania
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ksiażka do wypełniania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść historyczna
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(192)
Psychologia
(17)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Językoznawstwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(6)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
405 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Ponad 30 ćwiczeń, quizów i wskazówek.
Bibliografia, netografia na stronach 107-108.
Wiek: 7-10 lat.
Emocje, takie jak złość, zazdrość czy podekscytowanie, bywają na tyle przytłaczające, że trudno się im nie poddać. Z książki Ja i moje uczucia dowiesz się, że nie ma nic złego w odczuwaniu silnych emocji. Co więcej, możesz je opanować. Dzięki temu przestaniesz mieć wrażenie, że zaraz wybuchniesz! Nauczysz się, jak przejąć kontrolę nad emocjami między innymi za sprawą głębokiego oddechu, pozytywnego myślenia i wyrażania uczuć. Po skończonej lekturze będziesz w stanie poradzić sobie ze wszystkimi emocjami, również tymi trudnymi smutkiem, niepokojem czy strachem. Kiedy następnym razem poczujesz, że emocje rosną, nic cię nie zaskoczy.
Każdy ma emocje. Kiedy zrozumiesz własne uczucia, będzie ci łatwiej okazywać wsparcie innym osobom, na przykład członkom rodziny lub przyjaciołom.
Przydatne wskazówki. Dowiesz się, jak radzić sobie z emocjami. Wykonaj ćwiczenia, aby przekonać się, które wskazówki najlepiej się u ciebie sprawdzają.
Testy i ćwiczenia. Poznaj się lepiej dzięki testom sprawdź na przykład, czy rządzą tobą emocje. Baw się dobrze, wykonując ćwiczenia przeznaczone dla dzieci w wieku 7-10 lat. [taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
Paluszkowa tabliczka mnożenia / Rościsław Andrzejczak. - Wydanie III. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 103, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
Bibliografia na stronie 103.
Dla osób mających trudności w uczeniu się matematyki oraz uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkuli.
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn.Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, aby zapamiętać. Przedstawione w książce sposoby nauki tabliczki mnożenia nie tylko uatrakcyjnią tradycyjny sposób jej nauczania, ale przede wszystkim znacznie ułatwią jej zapamiętanie osobom, które do tej pory miały z tym poważne problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych - od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych.
Bibliografia na stronach 237-239.
Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych autorstwa cenionego psychologa Jeda Bakera to 70 lekcji i ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z deficytem umiejętności społecznych. Poprzedzone przystępnym omówieniem, praktyczne porady z pewnością przydadzą się w czasie treningu umiejętności społecznych - w grupie, ale też w domu z rodzicem, na spotkaniu z rówieśnikami czy w środowisku szkolnym. Propozycje lekcji zostały wzbogacone m.in. o: katalog umiejętności społecznych - pomoc do diagnostycznej oceny umiejętności społecznych przyszłego uczestnika treningu i opracowania indywidualnego programu nauczania przykładowe plany pracy w grupie treningowej omówienie strategii kontroli zachowania, które warto wykorzystać podczas prowadzenia grupy oraz gdy trzeba się uporać z trudnymi zachowaniami przejawianymi w domu i szkole karty umiejętności pokazujące, czego należy uczyć, i służące jako przewodnik dla osoby prowadzącej trening umiejętności społecznych kilkadziesiąt arkuszy ćwiczeń zawierających propozycje aktywności, które pozwolą wykorzystać umiejętności w praktyce - a co za tym idzie - wspierać ich generalizację w domu i szkole. Jeśli szukacie naprawdę skutecznego treningu umiejętności społecznych, to właśnie go znaleźliście! Jed Baker oparł ten długo i niecierpliwie oczekiwany poradnik na doświadczeniach z prowadzonymi przez siebie grupami treningowymi, które odnoszą ogromne sukcesy. Znajdziecie tu wszystko - począwszy od oceny diagnostycznej i strategii stosowanych w treningu umiejętności społecznych, przez generalizację umiejętności, kontrolę zachowania, aż po często niedoceniane znaczenie akceptacji rówieśniczej, nad którą pracujemy podczas treningu uwrażliwiającego. Natomiast trzon książki to 70 lekcji, z których każda zawiera omówienie odrębnej umiejętności i ćwiczenia służące do jej doskonalenia. Trening obejmuje praktycznie każdą sytuację społeczną, jaka tylko przyjdzie wam do głowy. Książka Bakera to pozycja absolutnie obowiązkowa w biblioteczce każdego rodzica i specjalisty zajmującego się osobami z zespołem Aspergera! Lori Shery, prezeska i współzałożycielka organizacji ASPEN (Asperger Syndrome Education Network)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22152 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Poradnik adresowany jest do rodziców, nauczycieli i terapeutów, szczególnie tych, którzy nie wierzą w skuteczność terapii pedagogicznej. Autorka napisała go na podstawie własnych doświadczeń. Omawia najczęstsze problemy, które pojawiają się w trakcie terapii. Pokazuje, jak je przezwyciężać, jak zachęcić dziecko do pracy, dodać mu motywacji i pewności siebie. Przekonuje, że na końcowy sukces ma wpływ nie tylko terapeuta, ale także nauczyciele i rodzina. Swoje rozważania Autorka potwierdza kilkoma przykładami uczniów, z którymi pracowała i którym pomogła zminimalizować problemy w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1823, 1824, 16055 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Dla terapeutów prowadzących zajęcia z uczniami klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjalistami.
Jest to zbiór ćwiczeń dla uczniów klas trzecich lub wyższych, którzy mają problemy z różnicowaniem głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Zeszyt podzielony jest na kilka części. Na początku znajduje się poradnik dla osoby prowadzącej zajęcia wyrównawcze, w którym znajduje się między innymi opis ćwiczeń oraz porady dotyczące korzystania z książki. Częścią zasadniczą publikacji są ćwiczenia w uzupełnianiu luk w wyrazach oraz wyjaśniające pisownię - osobne dla każdej opozycji głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Zgromadzenie dużej liczby przykładów oraz podzielenie materiału na małe partie ułatwia opanowanie danej trudności ortograficznej. Na końcu znajdują się również krótkie dyktanda.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [10].
Dla uczniów klas trzecich lub wyższych.
Zeszyt ten został przygotowany dla uczniów klas trzecich lub wyższych, którzy mają problemy z różnicowaniem głosek miękkich i zmiękczonych. Na początku zeszytu znajduje się poradnik dla osoby prowadzącej zajęcia wyrównawcze, w którym znajduje się między innymi opis ćwiczeń oraz porady dotyczące korzystania z książki. Częścią zasadniczą publikacji są różnego typu ćwiczenia polegające na uzupełnianiu luk w wyrazach, dzieleniu wyrazów na sylaby oraz łączeniu sylab w wyraz. Zgromadzenie dużej liczby przykładów oraz podzielenie materiału na małe partie ułatwia opanowanie danej trudności ortograficznej. Na końcu umieszczono także krótkie dyktanda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 11.
Dla terapeutów prowadzących zajęcia z uczniami klas IV-VI szkoły podstawowej oraz z gimnazjalistami.
Jest to zbiór ćwiczeń dla uczniów klas trzecich lub wyższych, którzy mają problemy z różnicowaniem głosek miękkich i zmiękczonych. Na początku zeszytu znajduje się poradnik dla osoby prowadzącej zajęcia wyrównawcze, w którym znajduje się między innymi opis ćwiczeń oraz porady dotyczące korzystania z książki. Częścią zasadniczą publikacji są różnego typu ćwiczenia (np. w uzupełnianiu luk w wyrazach, pisaniu pod dyktando słów zawierających określoną głoskę lub sylabę) - osobne dla każdej opozycji głosek miękkich i zmiękczonych. Zgromadzenie dużej liczby przykładów oraz podzielenie materiału na małe partie ułatwia opanowanie danej trudności ortograficznej. Na końcu umieszczono także krótkie dyktanda.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla uczniów klas 3 i wyższych, szkół podstawowych.
Zeszyt ten został przygotowany dla uczniów klas trzecich lub wyższych, którzy mają problemy z różnicowaniem głosek nosowych ą, ę oraz połączeń om, on, em, en. Ćwiczenia w nim zawarte polegają między innymi na dzieleniu wyrazów na sylaby oraz łączeniu sylab w wyrazy. Na końcu znajdują się krótkie dyktanda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[165].
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 6.
Książka zawiera opisy ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczonych dla dzieci od 4. do 12. roku życia. Ćwiczenia podzielone są na cztery działy, z których każdy związany jest z określoną tematyką: Ja, Ja i moja rodzina, Ja i grupa, Ja i moje miejsca. Ćwiczenia koncentrują się głównie wokół spostrzeżeń dziecka na własny temat oraz jego relacji z innymi. Ta prosta i bezpieczna forma pracy z kartką, kredką oraz innymi materiałami plastycznymi uczy dzieci wyrażania siebie, swoich uczuć i emocji, a rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom, terapeutom czy animatorom kultury pomaga w codziennym dbaniu o prawidłowy rozwój emocjonalny najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. : Program zawiera karty pracy.
Bibliogr. s. 5.
Książka zawiera 18 scenariuszy zajęć do pracy z dzieć­mi w wieku od 4 do 12 lat, wraz ze wskazówkami dla prowadzącego i kartami pracy. Założeniem programu jest przygotowanie dzieci do samodzielnego i odpowie­dzialnego życia w duchu wartości oraz z poszanowa­niem ich godności osobistej. Autorki podpowiadają, jak pracować z dzieckiem konstruktywnie, a jednocześnie być blisko niego poprzez okazanie mu szacunku oraz otwartości na jego potrzeby i emocje. Program kiero­wany jest dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów i tych wszystkich specjalistów, dla których ważny jest świat dziecka oraz dbanie o jego prawidłowy rozwój psychospołeczny. Może zainteresować również te osoby, które w swojej pracy z dzieckiem korzystają z takich metod, jak plastyka i arteterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17977 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZY TU, CZY TAM - CZYTAM! Testy kształcące czytanie ze zrozumieniem dla klas II-IVKsiążka "Czy tu, czy tam - czytam!" zawiera 20 testów kształcących umiejętność czytania ze zrozumieniem. Wszystkie testy mają taką samą konstrukcję. Składają się z tekstu, pytań dotyczących jego treści oraz odpowiedzi podanych do wyboru. Niektóre teksty są fragmentami książek stanowiących literaturę dla dzieci, inne pochodzą z publikacji popularnonaukowych.Testy podzielono na trzy części. Pierwsza część zawiera 5 najłatwiejszych testów, druga część składa się z 10 testów o średnim stopniu trudności, trzecia część to 5 najtrudniejszych testów. W początkowych testach zastosowano pewne ułatwienie: jeśli na dane pytanie należy odpowiedzieć, wybierając więcej niż jedną odpowiedź, to polecenie zawiera informację, ile odpowiedzi należy wskazać. Z ułatwień tych zrezygnowano w kolejnych testach; w nich dziecko samodzielnie decyduje, ile odpowiedzi zaznaczyć.Testy kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem można wykorzystywać podczas lekcji z całą klasą, w czasie zajęć pozalekcyjnych, na które uczęszczają dzieci lubiące tego typu zadania, a także w pracy z uczniami wymagającymi szczególnej pomocy w zdobywaniu umiejętności szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20949 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD zawiera nagrania ćwiczeń. Zaprezentowana wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 D (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonych do książki płytach CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21565 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia te powstały z myślą o najstarszych przedszkolakach oraz uczniach początkowych klas szkoły podstawowej. Mogą być pomocne podczas zajęć indywidualnych oraz zajęć z grupą dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem.Opracowanie składa się z czterech części:1. Wycinanki - ćwiczenia kształcące sprawność manualną: wycinanie prostokątów, czworokątów, trójkątów, kół i kształtów nieregularnych, układanie całości z elementów, naklejanie, kolorowanie, ćwiczenie określeń dotyczących stosunków przestrzennych: nad, pod, obok, z lewej strony, z prawej strony.2. Uważne ucho - ćwiczenia kształcące słuch fonematyczny: utrwalanie samogłosek, analiza głoskowa wyrazów, porównywanie głosek w wygłosie, realizowanie rytmu różnymi sposobami (na przykład klaskaniem, tupaniem).3. Bystre oko - ćwiczenia kształcące percepcję wzrokową: porównywanie obrazków, szukanie i zaznaczanie różnic, dorysowywanie brakujących elementów, rysowanie znaków literopodobnych według wzoru, rysowanie schematycznych rysunków według wzoru, łączenie w pary identycznych obrazków wybranych spośród podobnych.4. Sprawna ręka - ćwiczenia k ształcące sprawność grafomotoryczną - r ysowanie po śladzie i samodzielnie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych, kół, prostokątów, rysowanie szlaczków złożonych z pojedynczych elementów i rysowanych linią ciągłą (po śladzie i samodzielnie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dziecka i jego nauczyciela palce dłoni są nieocenioną pomocą dydaktyczną! Doskonale przydają się do kształtowania pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pomagają w porównywaniu liczb, dodawaniu i odejmowaniu - i to nie tylko w zakresie dziesięciu! Palce przydają się, gdy dziecko uczy się nazw dni tygodnia i dowiaduje się, że tydzień to jest siedem dni następujących jeden po drugim. Ja was, palce, dobrze znam. to książeczka, która powstała z myślą o przedszkolakach, zwłaszcza starszakach i średniakach, o uczniach klas pierwszych oraz o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Składają się na nią sześćdziesiąt dwa czterowersowe wierszyki oraz opisy zabaw palcowych, które należy wykonywać podczas ich recytowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Kramik" powstał z myślą o uczniach młodszych klas szkoły podstawowej, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem. Ćwiczenia służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania, rozwijaniu percepcji wzrokowej i słuchowej, kształceniu orientacji przestrzennej, usprawnianiu motoryki małej i trenowaniu pamięci. Zadania mają urozmaicony charakter: polegają na rozwiązywaniu krzyżówek i łamigłówek, uzupełnianiu diagramów czy wyszukiwaniu różnic. Książeczka zawiera też zabawne wierszyki i sympatyczne ilustracje. Całość została opracowana tak, aby uczeń wykonując polecania, nie tylko doskonalił ważne umiejętności szkolne, ale także przyjemnie spędzał czas.Z książki mogą korzystać nauczyciele na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16924 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej